Menjelang Perlawanan Akhir Bola Sepak Sukan SEA 2011 Antara Malaysia VS Indonesia | HIPOTESIS CREW

Search This Blog

Sunday 20 November 2011

Menjelang Perlawanan Akhir Bola Sepak Sukan SEA 2011 Antara Malaysia VS Indonesia

Malam esok (21 November 2011) adalah malam hidup mati bagi skuad bola sepak sukan SEA Malaysia dengan membuat perhitungan serumpun iaitu Indonesia. Semua sedia maklum, jika berlaku pertembungan antara dua negara ini, sudah pasti kehangatan nya cukup berbeza. Begitu hangat. Tidak kira la perlawanan dimana, kuala lumpur atau pun jakarta. Pihak berkuasa tempatan pasti akan lebih bekerja keras untuk mengawal keadaan ribuan penyokong fanatik

Esok, adalah pertembungan kedua bagi kedua-dua pasukan untuk edisi sukan SEA tahun ini. Pada peringkat kumpulan yang lalu, Malaysia berjaya mengalahkan Indonesia dengan jaringan 1-0. Kekalahan Indonsia pada perlawanan tersebut telah menyebabkan penyokong fanatik mereka naik berang sehinggakan semua pemain dan pegawai Malaysia dibawa keluar dari stadium menggunakan Barakuda.

ULASAN MENGENAI PASUKAN MALAYSIA UNTUK PERLAWANAN AKHIR INI

Pada perlawanan akhir nanti, pasukan Malaysia berkemungkinan akan kehilangan Wan Zaharul Nizam Wan Zakaria, Izzaq Faris dan juga Syahrul Azwari kerana Masalah kecederaan.

Walaubagaimanapun, Malaysia masih lagi boleh menggunakan  khidmat Kapten Pasukan iaitu Badrul Bakhtiar yang menerima kad kuning ketika menentang Myanmar disebab kan kad kuning yang diterima oleh beliau semasa menentang Indonesia pada peringkat kumpulan tidak diambil kira.

Selain itu, status pengendali pasukan negara juga masih belum diketahui. Mengikut undang-undang bola sepak dunia, jurulatih negara hanya digantung satu perlawanan. Walaubagaimanapun negara kita perlu sentiasa bersedia kerana tuan rumah sudah semestinya mempunyai banyak kerenah birokrasinye untuk mengganggu mental dan psikologi pemain-pemain dan pegawai Malaysia.

Kita sebagai rakyat malaysia hendak lah berdoa agar pasukan negara kita akan beroleh kejayaan yang gemilang nanti. Malaysia Bolehhhhhhh!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...